Spalio 22-ąją mūsų įstaigos mokytojos susirinko į seminarą „Judu ir tyrinėju. Kodas žaidime“, kurį vedė meninio ugdymo (judesio) mokytoja ekspertė Sonata Jonauskienė. Seminaras susidėjo iš dviejų dalių: pirmoji buvo teorinė, kurioje mokytoja dalinosi savo tarptautinės projektinės veiklos patirtimi kodavimo srityje, antroji – praktinė, skirta fizinio aktyvumo veikloms. Seminare buvo pristatyta, kaip ikimokyklinio amžiaus vaikai gali išmokti kodavimo, bei aptarta, kaip šiuos metodus taikyti praktikoje, įtraukiant vaikus į fizinio aktyvumo veiklas.
Mokytoja akcentavo, kad šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame mokslas ir inovacijos sparčiai žengia į priekį, daugelio užsienio šalių ugdymo procesuose ypatingas dėmesys skiriamas kodavimo naujovėms ir technologijų naudojimui kasdienėje veikloje. Ji pabrėžė, kad Lietuva taip pat sparčiai žengia šia kryptimi. Vaikai jau ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose gali pradėti mokytis kodavimo pagrindų. Pirmieji žingsniai į kodavimo pasaulį dažnai atliekami per paprastus, ekrano nereikalaujančius žaidimus.
Seminaro metu mokytojos sužinojo, kad kodavimo žinios yra vertingas įgūdis, kuris gali žymiai padidinti vaikų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir pasitikėjimą savimi. Kodavimo žaidimai ugdo XXI amžiaus įgūdžius: mokomasi rizikuoti, lavinamas kūrybiškumas, kritinis mąstymas, pasakojimo ir perpasakojimo gebėjimai, problemų sprendimas, matematinių procesų supratimas, atkaklumas, komandinio darbo įgūdžiai ir pasitikėjimas savimi. Ikimokyklinio amžiaus vaikams kodavimo žaidimai yra puikus interaktyvus būdas susipažinti su pagrindinėmis kodavimo sąvokomis. Tai lyg naujos kalbos mokymasis – įrankis, leidžiantis mokytis standartų kūrybiškiau ir efektyviau.
Kodavimo raštingumas yra nepaprastai svarbus įgūdis, kurį mes pristatome darželinukams smagiai ir žaismingai, pasitelkdami judesio veiklas. Toks mokymosi būdas ne tik padeda vaikams įgyti naudingų įgūdžių, bet ir skatina smalsumą bei norą mokytis.