Ikimokyklinis ugdymas

Ikimokyklinis ugdymas įstaigoje teikiamas 2 – 5 metų vaikams.

Ikimokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Kauno lopšelio-darželio „Pelėdžiukas“ programa  

Pirmoji patirtis, vaiko ryšys su jam svarbiais globėjais ir aplinka pirmaisiais gyvenimo metais daro įtaką mažų vaikų besivystančių smegenų struktūrai, sukuria pamatus būsimai patirčiai ir vaikų reagavimui į ją, todėl ankstyvojoje vaikystėje įgyta patirtis padeda pagrindus tolimesnei vaiko raidai ir mokymuisi. Ikimokyklinio ugdymo programos turinio pagrindą sudaro humanistinė filosofija akcentuojanti vaiko visapusišką ir harmoningą vystymąsi, paremtą laisvės, kilnumo, pakantumo, lygybės ir solidarumo dvasia, pasirengimą savarankiškam gyvenimui visuomenėje, sveikatos puoselėjimo, saviraiškos ir savirealizacijos galimybių ugdymo(si) procese svarbą bei nuolatinį ugdymo turinio atsinaujinimą.

Ikimokyklinio ugdymo tikslas: atsižvelgiant į pažangiausias mokslo ir visuomenės raidos tendencijas, į vaiko prigimtines galias, ugdymo(si) poreikius, jo individualią patirtį, vadovaujantis humanistinėmis, demokratinėmis vertybėmis, užtikrinti palankias asmenybės raidos ir ugdymo(si) sąlygas bei priešmokyklinio ugdymo tęstinumą.

Ikimokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo uždaviniai: 

integraliame ugdymo procese tenkinti kiekvieno vaiko individualius poreikius derinant kryptingą mokytojo ir spontanišką vaiko veiklą, pripažįstant žaidimą ir kasdienį vaiko gyvenimą grupėje kaip neatsiejamą ugdymo dalį;

stiprinti vaikų psichinę ir fizinę sveikatą, atpažinti kiekvieno vaiko asmenybės raidos ypatumus; 

padėti vaiku suprasti savo tapatumą, pozityviai bendrauti, bendradarbiauti su bendraamžiais ir suaugusiais, mokytis spręsti kasdienes problemas.

atsižvelgti į kiekvieno vaiko poreikius, galimybes, lūkesčiu;

kurti saugią, nuolat kintančią, ugdančią, turtingą, vaiko prigimtį atitinkančią, jo fizinių ir dvasinių galių vystymąsi stimuliuojančią, individualius vaiko poreikius ir gebėjimus bei raidos stadijas atliepiančią,  ugdymo(si) aplinką; 

plėtoti pasitikėjimu ir pagarba, aktyvia partneryste grindžiamą, tikslingą bendradarbiavimą su šeima.

stiprinti vaiko nuostatą tyrinėti, eksperimentuoti, atrasti ir mokytis žaidžiant; 

bendrauti ir bendradarbiauti su šeima, palaikant pasitikėjimą, abipusį supratimą, pagarbą ir keitimąsi patirtimi, puoselėjant šeimos ir vaiko kultūrą.

skirtingais būdais fiksuojant, analizuojant, vertinant ir aptariant vaiko pasiekimus bei daromą pažangą su tėvais, švietimo pagalbos specialistais, mokytojais, siekti individualaus vaiko tobulėjimo. 

Vaikų ugdomoji veikla yra vientisas procesas. Jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Ugdymo turinys įgyvendinamas per įvairias veiklas. Ugdymo turinys – tai ką siūlys vaikas ir ką siūlysime vaikui, kad jis ugdytųsi numatytas vertybes nuostatas, gebėjimus, įgytų būtiną gyvenimo patirtį. Įgyvendinant Ikimokyklinio ugdymo programą, ugdymo turinys orientuotas į ankstyvojo ir ikimokyklinio amžiaus vaikų galimybes ir augimą, sudarytas pagal sritis. Ugdymo(si) pasiekimo sritys išdėstytos pagal vaiko lūkesčius – sveikas, orus, bendraujantis, smalsus, kuriantis, sėkmingai besiugdantis. Šios sritys apima ir aštuoniolika pagrindinių ugdymo sričių, rekomenduojamų Ikimokyklinio ugdymo vaiko pasiekimų apraše. Sritys išskirtos siekiant visuminio vaiko asmenybės ugdymosi ir atsižvelgiant į vaiko raidos bei ugdymosi ypatumus. Kiekvienoje ugdymo(si) sričių numatoma žingsniais vaiko pasiekimas ir ugdymo gairės. Ugdymosi gairėse pateikiamos tik tam tikros galimos vaikų ugdymosi situacijos (spontaniškos, vaikų sumanytos veiklos, mokytojų inicijuojamos, pasiūlytos veiklos, veiksenos). Mokytojas pasinaudodamas ugdymo gairėmis pats kuria ir įgyvendina ugdymo turinį, atsižvelgdamas į kiekvieno vaiko ar vaikų grupės ugdymo(si) poreikius. Sudarant ugdymo turinį siekiama integraliai ugdyti vaikų gebėjimus, įgūdžius, vertybines nuostatas kasdieninės veiklos metu, atsižvelgiant į vaiko amžiaus tarpsnio ypatumus, pagrindine veikla įvardijant žaidimą. Išskirtos pasiekimų sričių grupės atitinka socialinę, pažinimo, komunikavimo, sveikatos saugojimo ir stiprinimo, meninę, mokėjimo mokytis kompetencijas. 

Naudingos nuorodos: 

Kauno lopšelio-darželio „Pelėdžiukas“ ikimokyklinio ugdymo programa Peržiūrėti dokumentą

Ikimokyklinio ugdymo metodinės rekomendacijos Peržiūrėti dokumentą

Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas Peržiūrėti dokumentą

Metodinės rekomendacijos dėl ikimokyklinio ugdymo organizavimo formų įvairovės Peržiūrėti dokumentą

Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu Peržiūrėti dokumentą

Leidinys tėvams „Jūsų vaikas – ikimokyklinukas” Peržiūrėti

„Aš“ pasaulis“ vaikams iki trejų metų. Žaismė ir atradimai. Rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo pedagogui   https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17557

Knygelių rinkinys vaikams nuo trejų iki šešerių metų. Medžiaga ikimokyklinio ugdymo pedagogui. Žaismė ir atradimai

https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17300

Informacija atnaujinta: 2024-12-05

Skip to content