Naujienos

Tarptautinis Erasmus+ projektas „Engineering Through Art: Merging STEAM, Emilia Reggio, and Outdoor Learning“

Tarptautinis Erasmus+ projektas „Engineering Through Art: Merging STEAM, Emilia Reggio, and Outdoor Learning“

Mūsų darželyje visada šurmuliuoja gyvenimas – skamba vaikų juokas, verda kūryba, o pedagogai nuolat ieško naujų būdų, kaip kiekviena diena taptų mažuoju atradimu. Mes nuolat tobulėjame, domimės naujovėmis ir stipriname savo kompetencijas, kad galėtume suteikti mažiesiems kuo daugiau galimybių tyrinėti, kurti ir pažinti pasaulį savo rankomis bei širdimis.

Kauno lopšelio-darželio „Pelėdžiukas“ komanda, dirbdama su atnaujinta ikimokyklinio ugdymo programa, susitelkė bendram tikslui – gilintis į teorines žinias ir dar labiau praturtinti jas praktika. Šiam tikslui įgyvendinti darželis pateikė paraišką ir gavo finansavimą Erasmus+ trumpalaikio mobilumo projektui (KA122-SCH), kuris įgyvendinamas 2025 m. birželio 1 d. – 2026 m. gegužės 31 d. Šis projektas skirtas pedagogų profesiniam tobulėjimui, inovatyvių ugdymo metodų diegimui bei įtraukaus ir tvaraus ugdymo stiprinimui.

Atnaujinus ikimokyklinio ugdymo programą, dar daugiau dėmesio skiriama vaiko patyrimui, kūrybiškumui ir saviraiškai. Mūsų darželyje jau taikome STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos integraciją) bei Reggio Emilia metodus, tačiau norime dar labiau sustiprinti pedagogų kompetencijas, pasisemti patirties iš kitų Europos šalių ir į mūsų kasdienybę įnešti dar daugiau kūrybiškumo, įtraukties ir tvarumo.

Vienas svarbiausių projekto etapų – tarptautiniai mokymai Italijoje, vykę 2025 m. spalio 12–18 d.
Mokymuose dalyvavę pedagogai gilinosi į įvairias temas ir praktikas:

  • Įtraukusis ugdymas – kaip sukurti aplinką, kurioje kiekvienas vaikas jaučiasi svarbus, išgirstas ir priimtas;
  • Montessori metodas – apie vaiko savarankiškumą ir laisvę mokytis per veiklą;
  • Lauko pedagogika – mokymasis gamtoje, praktiniai užsiėmimai lauko darželyje;
  • Reggio Emilia prieiga – kūrybiškumo, menų ir daugybės saviraiškos būdų derinimas.

Be teorinių mokymų, pedagogai lankėsi Bolonijos miesto švietimo įstaigose, susipažino su Italijos ikimokyklinio ugdymo sistema ir įtraukiojo ugdymo politika, dalyvavo diskusijose bei planavo tolimesnį bendradarbiavimą su kolegomis iš kitų Europos šalių.
Didžiausias lūkestis – įgyti naujų žinių, praplėsti profesinį akiratį ir pritaikyti praktikas kasdienėje veikloje – visiškai pasiteisino ir dar labiau sustiprino norą augti ir kurti.

Savo patirtimi mokytoja Ieva Sutkutė, meno (muzikos) mokytoja Ilana Krivoščenkaitė bei direktorės pavaduotoja ugdymui Miglė Janušauskienė jau dalijosisu įstaigos kolegėmis. Šiuo metu rengiama medžiaga kontekstinio ugdymo idėjų įgyvendinimui, kuri apjungs STEAM ir menų sritis, kuriamas ugdymo strategijos „Inžinerija mene“ veiklų planas, o artimiausiu metu numatyta gerosios patirties sklaidos diena miesto pedagogams.

Erasmus+ projektai – tai galimybė augti, dalintis ir kurti šiuolaikišką, įtraukią ir kūrybišką ugdymo aplinką. Čia kiekvienas vaikas gali atrasti, tyrinėti ir kurti savo pasaulį, o pedagogai – nuolat mokytis ir įkvėpti kitus.

Skip to content